Spåra paket
Visa din orderförloppssida
Förstå din orderstatus
Kontrollera ditt leveransfönster
Hitta ditt spårningsnummer
Vi vet hur viktigt det är att hålla ett öga på statusen för din beställning medan du väntar på leverans. Vi har skapat en självbetjäningsfunktion så att du kan göra detta när som helst via webbplatsen, och den här artikeln hjälper dig med detta genom att tillhandahålla information om de ämnen som anges i katalogen.
Oavsett om du använder ditt konto eller Gästkassa, kommer du att kunna se din beställnings utveckling när som helst på webbplatsen enligt följande:
Beställt via konto:
Logga in på ditt JJ's House-konto och klicka här för att gå till din beställningssida. Om du har problem med att komma in på ditt konto kan du ha använt Gästkassa.
Beställs via Gästkassa:
Klicka här och fyll i ditt beställningsnummer och e-postadressen som användes för att göra beställningen (där du har fått e-postmeddelanden relaterade till din beställning) för att få upp din beställningssida.
Om du inte kommer ihåg om du använde ditt konto eller Gästkassa för att göra din beställning, prova båda ovanstående instruktioner, och om inget av dem fungerar, kontakta vårt kundtjänstteam med dina beställningsuppgifter.
På sidan "Mina beställningar", hitta den beställning du vill spåra och klicka på "SPÅRA" eller "Visa detaljer". Du kommer att kunna se din beställningsutveckling på nästa sida.
Orderförloppssidan har en grå förloppsindikator som blir rosa när den flyttar mellan beställningens olika stadier:
Här är en introduktion till alla fyra stegen:
Placerad: Beställningen har lagts, men vi har inte fått någon betalning. Beställningen kommer inte att flyttas till nästa steg förrän betalning har mottagits.
Bekräftat: Vi har fått betalning och beställningen är i produktions- eller bearbetningsstadiet. För uppskattad bearbetningsinformation, kolla denna sida. Under denna tid kan du avbryta beställningen inom ett visst fönster. Läs mer om detta här. Om du vill göra några ändringar under denna period, se denna sida för mer information om tidsfönstret och begränsningar.
Levereras: Beställningen är klar och har skickats ut till dig.
Genomförda: Efter att du fått paketet kan du gå till beställningssidan och klicka på "Bekräfta Leverans", så ändras beställningsstatusen till Slutförd. Om du glömmer att göra detta kommer beställningen automatiskt att bekräftas efter 7 dagar från det datum då paketet levererades, och statusen ändras till Genomförda.
Du kan se din beräknade leveransperiod på din orderförloppssida i det nedre hörnet med rosa skrift:
Tänk på att detta fönster är detsamma som det som angavs i kassan (baserat på din leveransadress) och vårt system är inte inställt för att göra ändringar i det här fönstret. Din beställning kan komma tidigare, men vi kan inte garantera leverans före den beräknade leveransperioden.
Vi kan inte påskynda din beställning om du behöver den tidigare.
När beställningen har skickats tillhandahåller vi spårningsnumret på sidan Orderförlopp. Du kan helt enkelt klicka på "SPÅRA", spårningsnumret och en länk för att spåra leveransen kommer att dyka upp.
Vi kommer också att meddela dig via e-post att din beställning har skickats. Vi kommer att inkludera spårningsnumret i mejlet.
När det väl har skickats, vänligen kontakta transportören för en uppdatering om beställningens leveransförlopp, eftersom när paketet lämnar våra anläggningar har vi väldigt lite kontroll över vad som händer med paketet. Tyvärr kommer vår kundtjänst inte att ha några ytterligare uppdateringar.
För mer information om fraktprocessen, se den här sidan.