Avbokningsregler för beställning
Grundläggande avbokningsregler
Avbokningsinstruktioner
Viktiga anteckningar
Vi har ett begränsat fönster för att avbryta beställningar när de har lagts. Den här artikeln ger användbar information om informationen om de ämnen som anges i katalogen.
Beroende på vad du beställt kommer vårt avbokningsfönster att skilja sig något.
Färdiga artiklar
Dessa varor tar bara kort tid att bearbeta innan de skickas. Inkluderar Prova-på-klänningar, Slutliga försäljningsartiklar, Utförsäljningsartiklar, Tygprov, 48-timmarsföremål, etc.
Obetald beställning av färdiga artiklar:
Beställningen avbryts automatiskt efter 24 timmar.
Betald beställning av färdiga artiklar:
Beställningen skickas till lagret för behandling inom 1 timme efter att din beställning har bekräftats. Eftersom dessa varor behandlas mycket snabbt kan vi bara avbryta en beställning inom denna 1-timmes tidsram.
Om du behöver avbryta din beställning, vänligen skicka in din begäran om annullering på din beställningssida eller kontakta vår kundtjänst inom 1 timme efter att din beställning har bekräftats.
På grund av tidsskillnader kan det förekomma vissa förseningar i vår kundtjänsts handläggningstid. Därför föreslår vi att du skickar in din begäran om annullering på din beställningssida inom 1 timme, så att vårt system kan avlyssna din beställning och undvika att skicka ut den.
Om du kontaktar vår kundtjänst istället för att skicka in din avbokningsförfrågan på beställningssidan, på grund av tidsskillnaden, kan din beställning skickas ut innan vår kundtjänst börjar behandla din förfrågan, avbeställningen kan inte göras. Och vi är inte ansvariga för denna situation.
Om du skickar in din avbokningsförfrågan efter 1 timmes avbokningsperiod förbehåller vi oss rätten att avslå din begäran.
Tillverkade på beställningsartiklar
Dessa föremål tar flera dagar för produktion som Brudtärneklänningar, Klänningar för Brudens Mor, Bröllopsklänningar, etc.
Obetald beställning av tillverkade på beställningsartiklar:
Beställningen avbryts automatiskt efter 24 timmar.
Betald beställning av tillverkade på beställningsartiklar:
Vi vill att du ska ha sinnesfrid och veta att din beställning kommer fram i tid för din speciella händelse. Som ett resultat av detta strävar vi efter att börja producera dina köpta varor inom 24 timmar efter att beställningen har bekräftats. Vi uppskattar dock att dessa varor är viktiga köp, och det är därför vi har förlängt vår avbokningsperiod för gjorda på beställning.
Följande är vår detaljerade avbokningstid och återbetalningspolicy för beställningsvaror:
Avbokning Windows |
Återbetalningspolicy |
Inom 24 timmar efter orderbekräftelse |
Full återbetalning av priset som betalats för varorna + fraktavgift + fraktskydd (om valt) |
24–72 timmar efter orderbekräftelse |
80 % återbetalning av priset som betalats för varorna + fraktavgift + fraktskydd (om valt) |
72-120 timmar efter orderbekräftelse |
50 % återbetalning av priset som betalats för varorna + fraktavgift + fraktskydd (om valt) |
>120 timmar efter orderbekräftelse |
Endast återbetalning av fraktavgift och fraktskydd (om valt). |
När din beställning väl har skickats kan den inte annulleras.
Om du vill avbryta din beställning, vänligen logga in på Mina beställningar, välj beställningen och begär avbeställning. Eller så kan du kontakta vår kundtjänst för hjälp.
Steg 1: Gå till din beställningssida
Beställt via konto:
Logga in på ditt JJ’s House-konto och klicka här för att gå till din beställningssida. Om du har problem med att komma in på ditt konto kan du ha använt Gästkassa.
Beställt genom gästkassa:
Klicka här och fyll i ditt beställningsnummer och e-postadressen som användes för att göra beställningen (där du har fått e-postmeddelanden relaterade till din beställning) för att få upp din beställningssida.
Om du inte kommer ihåg om du använde ditt Konto eller Gästkassa för att göra din beställning, prova båda ovanstående instruktioner, och om inget av dem fungerar, kontakta vår kundtjänst med din beställning.
Steg 2: Skick in din avbeständning av avbokning
Hitta beställningen som du behöver för att avbryta och gå in på sidan med beställningsdetaljer.
Klicka på knappen "ANNULLERA" under "Verkan" på sidan med beställningsdetaljer.
Välj orsaken till din avbokning och klicka på "Bekräfta".
För vissa specifika betalningsmetoder, till exempel Banköverföring, måste du ange din kontoinformation efter att ha valt orsaken till uppsägningen.
Vänligen notera: Genom att skicka in begäran om annullering betyder det inte att beställningen har avbrutits. Vår webbplats kommer automatiskt att skapa en biljett för din förfrågan och vidarebefordra den till vår kundtjänst. De kommer att kontrollera beställningsstatusen och kontakta dig efteråt.
När en begäran om avbokning har behandlats kan den inte återställas. Du skulle behöva lägga en ny beställning för att få varan/varorna.
Om du inte längre ville ha en specifik vara eller behövde lägga till ytterligare varor, se vår policy för orderändring.
När din beställning väl har skickats kan den inte annulleras. Du måste vänta på att beställningen kommer fram och begära en retur. Vänligen notera: Följande artiklar (och alla andra som är markerade som ej returer på deras beställningssida) kan ej returneras:
- Skräddarsydda klänningar
- Slutliga försäljningsartiklar
- Tygprov
- Tyg
- Köpt prova-på-klänningar
- Ansiktsmasker
- Klädväska
- Morgonrockar
- Underkläder
- Bröllops- & Festsmycken
- Namnhalsband
- Namn ringar
- Armband
- Personliga Favors
- Brudgåvor
- Brudtärnegåvor
- Brudgumsgåvor
- Marskalkgåvor
- Skönhet